Miau! - logo

Jak przechytrzyć kota, czyli Miau!

Mysia rodzinka wychodzi ze swej norki. Jedna, druga, trzecia, jest i czwarta myszka! Bacznie oglądają się to w prawo, to w lewo. Coś byście zjadły myszki, prawda? W kuchni znajduje się mnóstwo smakołyków. Na drodze do pysznej uczty stoi jednak rudy kot. Czy myszki okażą się sprytniejsze niż groźny rudzielec? Głodnych mysich rodzin jest jednak więcej… Która jako pierwsza wykradnie odpowiednią ilość smakołyków, by wydać prawdziwą ucztę? Zapraszam na recenzję Miau!

Miau! - pudełko
Miau! – pudełko

Zawartość opakowania.

W niewielkich wymiarów pudełeczku znajdziemy:

  • rozkładaną planszę,
  • 2 kostki – jedną ze smakołykami, drugą ze zwierzętami,
  • 18 płytek ze smakołykami (po 3 płytki sera, chleba, marchewki, jajka, jabłka i banana),
  • 3 płytki z mysią norką,
  • 1 płytkę z kotem,
  • 4 małe żetony myszek,
  • 16 żetonów mysiej rodziny (po 4 myszki w 4 kolorach),
  • instrukcję.

Jakość elementów nie budzi w zasadzie żadnych zastrzeżeń. Na początku plansza lekko odstawała na zgięciu, jednak wystarczyło mocniej odgiąć w drugą stronę, by problem zniknął. Żetony wykonane są z grubego kartonu, także małe rączki na pewno nie dadzą rady ich zniszczyć. Dzięki temu gra posłuży na długi, długi czas. Całość zamknięta jest w małym pudełeczku, które idealnie dopasowane jest do zawartości. Na pochwałę zasługuje szata graficzna, ilustracje na wszystkich elementach są naprawdę urocze i kolorowe. Na pewno spodobają się nie tylko Waszym pociechom.

Miau! - zawartość pudełka
Miau! – zawartość pudełka
Przegląd elementów
Przegląd elementów
Piękne kostki
Piękne kostki

Miau! –przygotowanie.

W grze jako przedstawiciele mysich rodzin będziemy starać się zebrać odpowiednią ilość smakołyków, uważając przy tym by nie zostać złapanym przez kota. Wygra ta osoba, która jako pierwsza zdobędzie 10 przysmaków.

Na początku gry każdy z graczy otrzymuje po 4 żetony mysiej rodziny w wybranym kolorze oraz po 1 małym żetonie myszy, którą ustawia się na początku planszy na odpowiednim torze. Następnie w zależności od ilości graczy przygotowujemy smakołyki i pozostałe płytki:

  • w wariancie 4 osobowym przyszykujcie 18 płytek smakołyków (po 3 płytki 6 smakołyków), 3 mysie norki oraz płytkę z kotem,
  • w wariancie 3 osobowym przyszykujcie 12 płytek smakołyków, 2 norki oraz płytkę z kotem,
  • w wariancie 2 osobowym przyszykujcie 6 płytek smakołyków, 1 mysią norkę oraz płytkę z kotem.

Jak więc zauważyliście płytek z przysmakami i norkami jest w ilości o 1 mniej niż graczy. Wszystkie płytki dokładnie mieszamy, rozkładamy obrazkami do góry i jesteśmy gotowi do rozgrywki. Według instrukcji raz położone płytki ze smakołykami leżą na stole do końca gry, nie widzę jednak problemu, by za każdym razem zmieniać ich ułożenie. Dzięki temu znalezienie w pośpiechu odpowiedniej płytki nie będzie takie łatwe i emocje będą jeszcze większe!

Przygotowanie rozgrywki dla 3 osób
Przygotowanie rozgrywki dla 3 osób

Czas przechytrzyć kota!

Na początku każdej tury jeden z graczy będzie rzucał obiema kostkami. Istotne jest to, żeby kostki rzucać w taki sposób, by wyniki były widoczne dla wszystkich graczy. I tu na chwilę chciałabym się zatrzymać przy obu kostkach. Pierwsza z nich przedstawia 6 smakołyków, które mogą zdobyć myszki, a druga śpiącego kota, polującego kota lub psa. W zależności od wyniku rzutu, gracze muszą szybko zareagować:

  • Jeżeli kości pokażą smakołyk i śpiącego kota, gracze czym prędzej muszą odnaleźć odpowiedni przysmak i uderzyć go ręką. W nagrodę gracz przesuwa swój żeton o 1 pole na planszy. Ten, który nie zdążył klepnąć odpowiedniego przysmaku lub się pomylił – musi obejść się smakiem, nie dostaje nic.
  • Jeżeli kości pokażą smakołyk i polującego kota, gracze czym prędzej muszą uciekać do norki. Niestety gracz, który nie zdąży zająć płytki z norką, traci jednego członka swojej rodziny – kot schwytał myszkę. W takim przypadku odwracamy żeton z myszką na drugą stronę, na której widać myszkę w łapach kota.
  • Jeżeli kości pokażą smakołyk i psa, gracze mają dwie możliwości. Mogą albo klepnąć smakołyk w celu zdobycia punktu, albo klepnąć w żeton kota w celu uwolnienia jednego członka rodziny schwytanego wcześniej przez kota. Dzięki temu możemy ponownie odwrócić żeton na stronę z myszką – uratowaliśmy naszego krewniaka.

Gra toczy się do momentu aż któryś z graczy zdobędzie 10. przysmak lub w grze zostanie tylko jeden gracz (pozostali odpadli, gdyż ich myszki zostały schwytane). Jeżeli więcej niż 1 gracz zdobędzie 10. smakołyk, wygra ta osoba, która ma mniej myszek schwytanych przez kota.

Schwytanie jednej z myszek
Schwytanie jednej z myszek
Koniec rozgrywki - czerwone myszki zdobyły 10. przysmak
Koniec rozgrywki – czerwona myszka zdobyły 10. przysmak

Podsumowanie.

Miau! to gra od 2 do 4 graczy od wydawnictwa Fox Games, która idealnie sprawdzi się w rodzinnym gronie. Proste zasady oraz emocje podczas rozgrywki sprawią, że często będziecie wracać do tej pozycji ze swoimi maluchami. Spokojnie już 4 latek świetnie poradzi sobie z tą grą. Wykonanie Miau! stoi na bardzo dobrym poziomie – ładne ilustracje, kostki, twarde żetony – gra na pewno posłuży na długi czas, a małe pudełeczko będzie można zabrać ze sobą wszędzie. Miau! to świetny trening spostrzegawczości i refleksu. W wariancie 2 osobowym gra traci nieco uroku, gdyż nie jest tak emocjonująca, jak w wariancie 3-4 osobowym. Summa summarum – Miau! polecam wszystkim rodzinom, które szukają prostej, szybkiej i dynamicznej rozgrywki.

Plusy.

+ Proste zasady.

+ Krótki czas rozgrywki.

+ Dynamiczna i emocjonująca rozgrywka.

+ Ćwiczy spostrzegawczość i refleks.

+ Ładne wykonanie, kolorowe ilustracje.

+ Dobra zabawa dla całej rodziny.

+ Małe pudełeczko.

+ Przystępna cena – ok. 30 zł.

Minusy.

– Starszym dzieciom może się dosyć szybko znudzić.

– Gra nie budzi tyle emocji w wariancie 2 osobowym – zdecydowanie lepiej grać w 3 lub 4 osoby.

– Młodsze dzieci mogą się stresować taką rywalizacją.

Miau! – instrukcja do gry.

One response... add one

Gra ma jeden zasadniczy błąd – w momencie gdy 1 gracz odpadnie z gry – w grze pozostaje tyle „norek” oraz smakołyków, że pozostali gracze zawsze znajdą odpowiedni kartonik. Tak więc gdy jeden z graczy straci wszystkie myszki – automatycznie wygrywa ten który ma wiecej smakołyków na koncie.
My w wypadku gdy 1 gracz odpada usuwamy też odpowiednią ilość smakołyków i norek – jednak instrukcja nic o tym nie mówi

Leave a Reply