Magnetyczne gry podróżne - logo

Magnetyczne gry podróżne, czyli logiczne łamigłówki dla małych i dużych.

Dzisiaj mamy dla Was propozycję nietypową – grę tylko dla jednego gracza. A w zasadzie łamigłówkę i to nie byle jaką… Do grania niemal w każdych warunkach, bez przeciwników – idealna gimnastyka szarych komórek i dla tych dużych, i dla tych małych. O czym mowa? O magnetycznych grach podróżnych z serii Smart Games wydawanych w Polsce przez Grannę. Poznajcie Wodny Świat, Robaczki oraz Magiczny Las.

Magnetyczne gry podróżne
Magnetyczne gry podróżne z serii Smart Games

Magnetyczne gry podróżne – zawartość.

Gry logiczne, które pragnę Wam dzisiaj przedstawić dla odmiany nie będą w pudełku. Łamigłówki bowiem ukryte są w niewielkiej książeczce zamykanej na guzik. Idealnie sprawdzą się w podróży – nie zajmują dużo miejsca, a dzięki twardej, lakierowanej okładce raczej nie grozi im uszkodzenie. Zajrzyjmy do środka. Po otwarciu opakowania naszym oczom ukaże się książeczka z zadaniami oraz „plansza” do której przyczepione są magnetyczne, ruchome elementy.

Wodny Świat -zawartość
Każda z serii magnetycznych gier podróżnych składa się z książeczki, planszy oraz magnetycznych elementów. Na obrazku widzicie Wodny Świat

Instrukcja łamigłówki nadrukowana jest we wnętrzu opakowania. Grafiki cieszą oko, a magnesy mocno przylegają do planszy, dzięki czemu nie zsuną się podczas przenoszenia książeczki. Także duży plus za to. Jeśli chodzi o książeczkę, to składa się ona z 48 zadań podzielonych na 4 poziomy trudności: starter, junior, expert oraz master. Wykonanie jest w porządku, aczkolwiek kartki mogłyby być nieco grubsze – strony delikatnie trzeba przekładać, gdyż mogą mieć tendencję do rozrywania się przy spirali. Poniżej pokrótce chciałabym Wam opisać każdą grę z osobna, choć idea wszystkich gier jest ta sama – znaleźć rozwiązanie poszczególnych zagadek.

Wodny Świat - w środku magnetycznych gier z serii Smart Games znajdziemy instrukcję, a na końcu książeczki rozwiązanie
W środku magnetycznych gier z serii Smart Games znajdziemy instrukcję, a na końcu książeczki rozwiązanie zagadek
Wodny Świat - elementy z magnesami
Bardzo porządnie wykonane elementy z magnesami

Wodny Świat.

To pierwsza gra z serii Smart Games, która trafiła w nasze ręce. Miała służyć dzieciakom, ale jak się okazało, to dorośli przechwycili grę i nie szybko się nią podzielili z tymi młodszymi 😉  W Wodnym Świecie czeka nas niezwykła podwodna przygoda, która sprawi, że zmusimy nasze szare komórki do pracy. Poprzez odpowiednie manewrowanie naszymi magnesowymi różnokształtnymi elementami, będziemy starali się odnaleźć rozwiązania do zagadek przedstawionych w książeczce. Będzie to swego rodzaju zabawa w chowanego, bo jak pochować inne zwierzątka, by zostało nam tylko 5 żabek? A może ma być tylko 1 żabka i 3 czerwone jaszczurki? Zadań jest naprawdę sporo, także starczy na wiele godzin dobrej zabawy! Każda zagadka ma tylko jedno rozwiązanie, które można odnaleźć na końcu książeczki z zadaniami. Wodny Świat jest grą od 5 lat, ale moja siostrzenica mając i 4 latka z wielką chęcią siadała do zadań najłatwiejszego poziomu. Na koniec dodam jeszcze, że bardzo podobają mi się grafiki, a różowe i białe lilie na naszych „puzzlach” dodają uroku w tym wodnym świecie.

Wodny Świat - książeczka z 48 różnymi zadaniami
Książeczka z 48 różnymi zadaniami podzielonymi na 4 poziomy oznaczone w książeczce kolorami: zielony – starter, żółty – junior, czerwony – expert i niebieski – master

Robaczki.

Z podwodnego świata przenosimy się do świata małych robaczków. Żółwie, żabki, jaszczurki i rybki zamieniamy na mrówki, larwy, dżdżownice i inne paskudztwa… no nie paskudztwa tylko całkiem przyjazne i nieszkodliwe Robaczki 😉 Podobnie jak w Wodnym Świecie będziemy układali 4 elementy na planszy w taki sposób, aby pozostały widoczne tylko te robaczki, które zostały pokazane w poszczególnych zadaniach, a każda zagadka ma tylko jedno rozwiązanie. Muszę jednak przyznać, że ogólny poziom trudności w Robaczkach wydaje się nieco trudniejszy niż w Wodnym Świecie, o czym zresztą świadczy podwyższenie wieku z 5 na 7 lat. Mimo, że w zasadzie nic się nie zmieniło – nadal mamy podział na 4 poziomy trudności. Po prostu zagadki są nieco trudniejsze i czasami dłużej czasami szukaliśmy rozwiązania niż w Wodnym Świecie.

Robaczki - opakowanie i jego zawartość
Robaczki – opakowanie i jego zawartość
Robaczki - ksiażeczka z 48 zadaniami podzielonymi wg stopnia trudności
Nie takie straszne te Robaczki! Książeczka z zadaniami.
Robaczki - jedno z zadań z poziomu starter
Robaczki – jedno z zadań z poziomu starter. Tak ułóż magnesowe elementy, by zostało tylko 5 mrówek

Magiczny Las.

Poprzednie pozycje poza grafikami i nieco innym ogólnym poziomem trudności, nie różniło w zasadzie nic. W Magicznym Lesie mamy mały powiew świeżości. Różnice widać już po otwarciu – książeczka niby ta sama, też mamy 4 poziomy trudności, też mamy w środku opakowania instrukcję, ale nie ma już tylko 4 elementów magnesowych o różnych kształtach, a 9 mniejszych. Na dodatek wszystkie są kwadratowe i przedstawiające drogi – skrzyżowania, zakręty, mosty… A na jednym skrzyżowaniu nawet kota! W Magicznym Lesie naszym zadaniem będzie znalezienie właściwej drogi, która połączy ze sobą wskazane w książeczce magiczne postacie i przedmioty ukazane wokół planszy. Żeby było ciekawiej, w trudniejszych zakładkach dochodzi warunek, że drogi niektórych figurek wręcz nie mają prawa się połączyć, więc jak tu zbudować drogę by np. kot nie doszedł do żaby, ale żaba doszła do kruka? Co różni jeszcze Magiczny Las od Robaczków i Wodnego Świata? To, że nie ma jednego jedynego rozwiązania zagadek. Mamy bowiem 48 zadań i 1001 możliwych rozwiązań! Na końcu książeczki z zadaniami przedstawione jest przykładowe rozwiązanie danej zagadki. Na początku nie wszystkie zagadki są jasne, ale gdy już oswoimy się z oznaczeniami strzałek i przekreślonych strzałek oznaczających kto do kogo ma dojść, a do kogo nie może, to pójdzie już z górki. Magiczny Las przeznaczony jest dla dzieci od 6 roku życia.

Magiczny las - opakowanie i zawartość
Magiczny las – opakowanie i zawartość
Magiczny Las - zadania z różnych poziomów trudności
Magiczny Las – zadania z różnych poziomów trudności
Magiczny Las - przykład z poziomu junior
Magiczny Las – przykład z poziomu junior. Tak ułóż elementy, by kot nie doszedł do żabki, ale żabka znalazła drogę do kruka

Podsumowanie.

Magnetyczne gry podróżne wydawnictwa Granna to seria gier logicznych doskonałych zarówno dla tych najmłodszych, jak i tych starszych. Rozwijają myślenie logiczne, wyobraźnię przestrzenną, a także spostrzegawczość. A wszystko to w atmosferze dobrej zabawy i rywalizacji z samym sobą. Seria Smart Games doskonale sprawdzi się w podróży. Łamigłówki są zamknięte w małych opakowaniach w formie książeczki, które z łatwością zmieszczą się w plecaku. Twarda okładka, zamknięcie na guzik, magnesowe elementy, które przylegają do planszy – wykonanie stoi na naprawdę wysokim poziomie. A do tego bardzo ładne grafiki umilające nasz intelektualny „wysiłek”. Przyczepić się można jedynie do książeczki z zadaniami – kartki mogłyby być nieco grubsze, gdyż mogą się rozerwać przy spirali. W Robaczkach niektóre strony były ze sobą sklejone i bardzo delikatnie musiałam je rozdzielić. Istnieją obawy, że na dłuższą metę dzieci mogą w końcu niechcący szarpnąć za mocno przy obracaniu kartek i nieco uszkodzić książeczkę. W serii Smart Games bardzo podoba mi się to, że łamigłówki są podzielone na 4 poziomy trudności – dzięki temu i dzieci, i dorośli mają wciągającą zabawę. Magnetyczne gry można dostać za ok. 30 zł, co może wydawać się wygórowaną ceną jak za taki produkt. Jednak jakość wykonania oraz rozrywka jaką Smart Games dostarczają, rekompensują każdą wydaną złotówkę. A chwila spokoju podczas podróży, dla rodziców – bezcenna.

Plusy.

+ Gry rozwijają logiczne myślenie, planowanie strategiczne oraz spostrzegawczość.

+ Doskonale sprawdzą się w podróży.

+ Ładna szata graficzna.

+ Dobra rozrywka zarówno dla małych, jak i dużych.

+ Ciekawe wykorzystanie magnesów.

+ Wykonanie gier….

Minusy.

– … aczkolwiek kartki w książeczce mogłyby być nieco grubsze, gdyż są podatne na rozrywanie przy spirali. Trzeba delikatnie przewracać kartki, gdyż w niektórych miejscach kartki były sklejone, trzeba je było oddzielić.

– Gra raz na jakiś czas – jak każda łamigłówka.

 

Leave a Reply