Kapitan Nauka- gra rodzinna Kalambury -logo

Kapitan Nauka  i GraczoManiak zapraszają na grę rodzinną kalambury.

Witajcie. Dziś wracamy do Was z grą, której nikomu chyba nie trzeba przedstawiać – kalambury to już klasyka wśród imprezowych gier towarzyskich. Celem graczy jest odgadywanie haseł  przedstawionych bądź narysowanych przez gracza ze swojej drużyny,który niczym uliczny mim za pomocą gestów, ruchu i mowy ciała a także rysowanych rebusów i obrazów stara się naprowadzić współgraczy na odpowiednie słowo, zdanie czy przysłowie.

Na dworze czuć już powiew jesieni i nie ma co ukrywać, chłodniejsze dni i wieczory sprzyjają rodzinnemu spędzaniu czasu w domu, przy ciekawej grze. Czy Kapitan Nauka wniesie powiew świeżości do tak popularnej gry jak kalambury? Przekonajcie się  – zapraszamy na recenzję 🙂

Kapitan Nauka- gra rodzinna Kalambury - pudełko
Kapitan Nauka: gra rodzinna Kalambury – pudełko

Zawartość opakowania.

W średniej wielkości pudełku znajdziemy:

  • 110 kart,
  • Instrukcję.
Kapitan Nauka- gra rodzinna Kalambury - zawartość pudełka
Zawartość pudełka

Opakowanie gry jest bardzo kolorowe i przyjemne dla oka – widać, że mamy do czynienia z rodzinną pozycją, przeznaczoną także dla tych najmłodszych. Jednak powiem szczerze, że mimo dobrego pierwszego wrażenia troszkę mi mina zrzedła, jak otworzyłam pudełko… Znalazłam w nim karty i duuuuużo wolnego miejsca. Pudełeczko spokojnie mogłoby być o połowę mniejsze, gdyby instrukcja była w innym formacie. Ci, którzy zaglądają częściej do naszych recenzji wiedzą, że nie jesteśmy fanami „sprzedawania powietrza”, lubimy jak pudełko jest dopasowane do zawartości. Oczywiście nie jest to żadna wada, jednak jak ktoś ma sporą kolekcję, to wie, że miejsce w domu w szafkach, na regałach i półkach szybko się kończy.

No ale koniec tego narzekania, bo zawartość pudełka nie rozczarowuje 🙂 W środku znajdziemy mnóstwo prześlicznych kolorowych kart standardowej grubości. Co ciekawe na każdej karcie znajduje się obrazek, nie ma żadnych haseł, zdań czy słówek.

Kapitan Nauka - gra rodzinna Kalambury - karty
Karty
Kapitan Nauka- gra rodzinna Kalambury - karty
Kolorowe karty

Karty możemy podzielić na 4 rodzaje, co prezentowane jest na awersie poprzez białe ikonki w lewym górnym i prawym dolnym rogu. Tak więc mamy:

  • Karty z ołóweczkiem – są to hasła do narysowania,
  • Karty z ludzikiem machającym rękami – są to hasła do pokazania,
  • Karty z nutką – są to hasła do naśladowania dźwiękiem,
  • Karty z ustami – są to hasła do opisania słowami.
Kapitan Nauka - gra rodzinna Kalambury -rodzaje kart
4 rodzaje kart: do narysowania, do pokazania, do naśladowania dźwiękiem oraz do opisania słowami

Instrukcja jest bardzo króciutka i napisana zarówno po polsku, jak i po angielsku. Szybka lektura i od razu wiadomo o co chodzi.

Kapitan Nauka- gra rodzinna Kalambury -krótka instrukcja
Krótka instrukcja w dwóch językach

Kapitan Nauka, gra rodzinna kalambury – rozgrywka.

Przygotowanie do gry jest banalnie proste. Wystarczy potasować wszystkie karty i ułożyć je w stosie wzorem do góry. Trzeba także pamiętać o przygotowaniu kartki (bądź tablicy jeśli ktoś ma) i ołówka, bowiem jak już wiecie, część haseł będzie do narysowania. Po takim przygotowaniu wystarczy już tylko wygodnie usiąść i rozpocząć dobrą zabawę. Najmłodszy z graczy sięga po pierwszą kartę ze stosu, przygląda się jej w tajemnicy i próbuje przekazać pozostałym narysowane na niej hasło w sposób określony na karcie – a więc rysując, pokazując, naśladując dźwięk lub opisując słowami.  Jak już wspominałam przy opisie elementów gry na kartach nie ma żadnych słów, tylko same obrazki. Tak więc jakie to będzie hasło poniekąd zależy tylko od nas. Może to być rzeczownik, czasownik, ale także przysłowie. Cokolwiek skojarzy nam się z rysunkiem przedstawionym na karcie.
Jeśli pozostali uczestnicy odgadną hasło, gracz zabiera kartę i kładzie przed sobą, jako zdobyty punkt. Jeśli niestety nikt nie odgadł przedstawionego hasła, karta jest odkładana na bok. Gdy zabraknie już w stosie kart gracze podliczają swoje karty i wyłaniany jest zwycięzca.

Kapitan Nauka - gra rodzinna Kalambury -przykładowa rozgrywka
Rozgrywka

Moje wrażenia.

Kapitana Nauka, gra rodzinna kalambury urzekła mnie swoją prostotą. Jeszcze nie spotkałam się z grą tego typu, która miałaby tak niski próg wejścia. Wydawnictwo zrobiło wszystko, by w kalambury mogły grać nawet te najmniejsze maluchy, bowiem gra przeznaczona jest już od 3 lat. Nasza córeczka ma niespełna 2 latka, ale coraz więcej mówi, więc lada moment i zasiądzie z nami do rozgrywki. Na początek zgadując hasła, ale zanim się obejrzymy, to sama będzie pokazywać, czas tak szybko leci. Kolorowe ilustracje umilają rozgrywkę, a zróżnicowany sposób przedstawiania haseł sprawia, że gra jest ciekawa, dynamiczna i nie dłuży się.  Podoba mi się, że Kapitan Nauka nie narzuca nam haseł, sami je wymyślamy i decydujemy o poziomie trudności. W grze z tymi najmłodszymi, wiadomo, te hasła będą bardziej oczywiste i mniej złożone, ale już z tymi szkolnymi dziećmi można poszaleć- chociażby z przysłowiami. Prawda jednak jest taka, że im bardziej złożone hasło wymyślimy, tym trudniej może być nam naprowadzić pozostałych, by je odgadli, tym samym odbieramy sobie możliwość zdobycia punktu. Jednak powiem szczerze, że przy takiej familijnej grze większą satysfakcję daje super zabawa i mile spędzony czas niż zwycięstwo 🙂 Sami możemy ustalić czas rozgrywki – do ostatniej karty lub na przykład do momentu aż któryś z graczy zdobędzie np.6 punktu. Kalambury Kapitana Nauki dają nam wiele możliwości modyfikacji zasad, które możemy dostosowywać do wieku współgraczy. Pamiętam jak swego czasu grywałam w kalambury online, kalambury gościło na niejednej domówce – jest sentyment. Fajnie, że ktoś stworzył tą wersję gry z myślą o najmłodszych. U nas Kapitan Nauka zostaje na półce i wiem, że sprawdzi się u nas jeszcze nie raz. Jak znajdziemy na stronie Wydawnictwa: „Publikacje Kapitana Nauki powstają po to, aby wspomagać wszechstronny rozwój dziecka, rozbudzać jego naturalną ciekawość świata oraz inspirować do poszukiwań nowych zainteresowań”. Niewymuszona nauka, to mi się podoba.

Podsumowanie.

Kapitan Nauka,Gra rodzinna Kalambury przeznaczona jest dla 2+ graczy od 3 lat. Gra polega na pokazywaniu i odgadywaniu haseł zaprezentowanych na kolorowych kartach. To w jaki sposób mamy przedstawić hasło decyduje rodzaj karty, ale samo hasło ustala aktywny gracz. Gra stworzona jest w taki sposób, że już najmłodsi gracze spokojnie mogą uczestniczyć we wspólnej zabawie. Kalambury marki Kapitan Nauka świetnie rozwijają wyobraźnię, kreatywność,  logiczne myślenie i wykształcają i pobudzają u maluszków motorykę małą. Dynamiczna, wesoła zabawa w rozsądnej cenie. Jesteśmy na tak!

Plusy.

+ Zróżnicowany sposób przedstawiania haseł.

+ Niski próg wejścia.

+ Dobra cena, dobra jakość, ładne, kolorowe wydanie.

+ Dynamiczna rozgrywka, lekka atmosfera.

+ Walor edukacyjny – gra pobudza wyobraźnie, wymaga od nas kreatywności, rozwija motorykę małą.

+ Banalne zasady.

+ Możliwość samemu ustalania hasła, dzięki temu, gra po wielu rozgrywkach nie staje się nudna.

Minusy.

– Za duże pudełko.

 

Grę udostępniło wydawnictwo Kapitan Nauka.

Serdecznie dziękujemy!

 

Produkty marki Kapitan Nauka znajdziecie na stronie wydawnictwa: klik. 

Koniecznie zajrzyjcie i zapoznajcie się z nowościami, których jest na prawdę sporo.

2 responses... add one

Leave a Reply